srijeda, 13. travnja 2011.

Odlučivanje i kreativno mišljenje

Donošenje odluka je vještina, kao i svaka druga, koja se usavršava vremenom i samim iskustvom, jer svatko od od svakodnevno donosi odluke, i to na desetke njih.
poslovno odlučivanje zahtjeva više sistematičnosti nego odlučivanje u privatnom životu zato što ono obuhvaća veći broj ljudi, odnosno članova same organizacije. što je razina odlučivanja viša, to je i samo odlučivanje važnije jer se tiče većeg broja članova organizacije, pa pogrešna odluka može imati katastrofalne posljedice za organizaciju kao cjelinu.
Biti kreativan ne znači uvijek imati revolucionarne ideje. To jednostavno znači imati svjež i neprestan pristup donošenju odluka. pri tome treba imati na umu da se kreativnim managerima nazivaju oni koji ne samo da imaju nove ideje, već i potiču inovativnost i kreativnost podređenih. Upravo su manageri ti koji izgrađuju organizacijsku kulturu koja cijeni inovatinost i kreativnost, a zaposleni tu kulturu i managera kao njegovog predstavnika prepoznaju i sukladno tome i reagiraju.
Većina kreativnih ljudi posjeduju visoku sposobnost samoinicijative i aktivnog utjecaja na duhovni život i mentalne sposobnosti.
Manageri moraju svojim primjerom pokazati da se kreativnost u nekim poduzećima vrednuje. Zaposlenici procjenjuju nadređene po onome što rade a ne onome što govore.  Oni manageri koji kreativne ideje od strane podređenih svakodnevno ignoriraju ne dobivaju od strane zaposlenih ni jedan prijedlog za poboljšanje poslovanja. No, za razliku od njih, oni manageri koji potiču i nagrađuju kreativnost konstantno dobiju bolje i originalnije ideje od svojih zaposlenika.
Vještina kreativnog mišljenja vrlo su važna za svaku osobu. Njihova primjena u modernom menadžmentu ima presudnu ulogu.
Uspješni manageri osjećaju i znaju kada situacija zahtjeva donošenje odluka. Isto tako, uspješni manageri razvili su osjećaj za pravovremeno donošenje odluka. Oni znaju kvalitetno odlučivati.

1 komentar: