Proizvod kreativnog mišljenja mora biti:
- originalan
- prilagođen kontekstu
- usuglašen zahtjevima situacije
Sposobnost kreativnog mišljenja može se ponovo probuditi i razvijati tijekom života. Tijekom odrastanja istrenirani smo koristiti lijevu polutku mozga zaduženu za riječi, analizu, detalje,racionalno. Na taj način koristimo samo pola kapaciteta našeg mozga.
Potencijal desne polutke zadužen za maštu, cjelovitost, intuiciju i kreativnost ostaju slabo iskorištenih.
Kreativnost je pomalo misteriozna, moguće ju je opisati, iskusiti je, diviti joj se, ali nikada ne i shvatiti zašto se pojavila baš kod određenih zaposlenika u to baš i to vrijeme.
Stvaralačka mašta je ono što razlikuje čovjeka od drugih bića. Čovjek može zamisliti neku novu situaciju i zatim je i ostvariti.
Kreativno razmišljenje, ne tako davno je često bilo rezervirano za zaposlenike u istraživanju i razvoju. Danas se traži mnogo više od zaposlenika. što je posao značajniji, to je veća potreba za korištenjem tacit znjanja svih zaposlenika. Neki ljudi su prirodno talentirani za određene djelatnosti. To ne mora značiti da i oni menje talentirani ne mogu uz mnogo vježbanja postići značajne rezultate.
Poznata je izjava T.A. Edisona: "95% znaja i 5 % talenta".
Kreativan potencijal zaposlenika često je ograničen uvjerenjima :
- nisam kreativan
- ne znam kako biti kreativan
- ovdje nije dobro biti kreativan
Vjerovanje "Nisam kreativan" može se ukloniti razvijanjem pozitivnog vjerovanja u vlastitu nadarenost.
Vjerovanje "Ne znam kako biti kreativan" uklanja se oslobođenjem vlastitih razmišljanja od krutih obrazaca i ograničenje (rutina), te oslobađanjem mašte i promatranjem situacija na mnogo različitih načini.
Vjerovanje "Ovdje nije dobro biti kreativan " prevladava se ohrabrivanjem za obavljanje zadaća na posve drugačiji način.
Nema komentara:
Objavi komentar